måndag 30 april 2007

ja.. tiden den försvinner!




Så har det nu gått 3 hela dagar....utan att jag har skrivit. Så nu blir det en sk update igen..


Lördag: Kolmården först... Startade hemifrån vid ca 9 på morgonen... Försökte att invänta syrran.. (Tina m. familj) på motorvägen genom att hålla 90. Detta skapade liiite kö. Men dom han inte ikapp. Så väl framme så kom de ca 10 minuter efteråt. Leia somnade i vagnen efter lunch å sov fortfarande i bilen ända hem. Hon fick se "jordekorrar", hjortar, å klappa getterna..... Tigrarna å de mer exotiska djuren missade hon...Men å andra sidan förstår hon ju inte det här med djur... riktigt ännu. Hon blev mest sur över att hon inte fick klättra över stängslena. Hmmm himla elak morsa jag är...


Väl hemma tog jag mig ett välbehövt bad, innan bröllopet som vi skulle på. Tog det såå lugnt. Tänkte att jag har ALL tid i världen tills jag kollade på klockan... 18.15. Å jag hade inte fixat håret ännu!!!! Kyrkan börjar kl 19... Så det blev ett par slarviga lockar å på med tejpen så klänningen skulle hålla sig på plats. Så man inte skulle göra en Janet Jacksson i kyrkan.... Väl i kyrkan kände jag att klänningen inte satt så himla bra för att klara av dansen på festen efteråt, så vi for hem igen å jag tejpade om!!

Dansen funkade perfekt å klänningen satt kvar! Kl ca 04 kom vi hem igen! Jag, Maria å Jenny (kusiner.. till John) hade alla tre införskaffat våra skor från ZARA. Å ingen av oss hade ont i fötterna efter ca 6 timmars dans, å dessutom syriansk dans..... Himlans bra! Så ett tips.. ZARAS skor e bättre än bara bra, å dessutom skööööna!


Söndagen bjöds på sovmorgon till kl 11! thank u mum!!! Kl ca 15 kom Jenny å Nattie förbi på en fika. NICE. Kul ´å se er igen brudar!! Man ses ju inte så ofta nu längre...


framåt kvällen å åt vi grillat hos svärmor. mmmm Jummie!


å Sen var det idag.. måndag! Åkte in till stan med Johns syster Caroline å kikade runt lite. Köpte fotoalbum som jag ska fixa åt Leia... hennes första år. Lade undan ett par jympisar på nilsson, som en släkting till Johns ska fixa lite rabatt på, personalrabatt....

Valborg idag ja.. såå himla kallt annars hade vi gått ner till ängen å kikat på brasan, men vi hoppar det. Myser här hemma lite istället.


Jo just det igår kollade jag å John på film här hemma. SAW III. För er som inte sett den... don´t do it!!! Herreguuuud alltså. Länge sen jag känd så. Fick ju nästan andnöd. Uschhh! blev skit skraj. Varför vill man se en sån film... Jag har alltså varken sett 1;an eller 2;an... HUA MIG! säger jag bara.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ursäkta en trögo..men TEJPA klänningen???Förklara detta mysterium för mig!!!

//Storasyster

Therese sa...

....åhhh hänger du inte med i mode svängarna...(fick själv nys om det här med tejp för bara några dagar sen..)

Det heter så glamoröst som "hollywood" tejp.

Det går till så att man sätter en tejpbit på plats, sen trycker man dit klädesplagget.. Praktiskt va! Funkar som självhäftande tejp! Den var suverän!!!

Anonym sa...

Trevligt att träffas i söndags! Vi måste se till att träffas oftare!!! KRAMIS! //Nattie

Anonym sa...

Eehh,jaha ja...menar du att kläderna inte sitter kvar utan tejp?Har du ngn slags klippdockekläder med bara en framsida,ha,ha!!! Jag är nog helt lost,men fattar inte poängen liksom? Du måste genast lägga ut en bild på hur klänningen ser ut och var/hur man tejpar (med fina steg för steg bilder såklart)...He,he,jag väntar vid skärmen-detta kan bli skojjigt...//Kram Sussi