onsdag 16 maj 2007

SKANSEN




En så skön dag idag! Jag å Leia såklart.. tog 09.08 tåget, Emma å Lea klev på i flemingsberg. Vi åkte till skansen. Både Leia å Lea var heöl nöjda när de sprang omkring på lillskansen. Tyvärr fanns det inga kattungar eller kaniner att se men det fanns super söta små kycklingar å ankungar, lite olika fåglar... Efter ett tag så gick vi vidare till björnarna å de andra djuren. Sen LUNCH. Bägge 2 var super trötta å somnade efter en stunds vagnande. Jag å Emma satte oss i solen på en trapp som en fasan typ ägde.. man fick passa ryggen så att den i smög sig inpå. Men den verkade tycka att det var OK att vi satt där.


Efter att vi hörde ett "SMACK" på marken... strax intill oss.. (fågel bajs..) Så bestämde vi oss för att gå vidare. Lea vaknade efter ca 20 min å tyckte att hon hade sovit klart.. Trodde däremot att Leia skulle sova ett bra tag..men icke! Skansen kan man ju inte missa.. så hon slog upp ögonen efter ca 30 min.. pigg å glad som en.. ja.. en glad tjej helt enkelt! Vid ca 15 så gav vi oss iväg. Promenerade till kungsträdgården å såg att det skulle ske ett sk "stilettklacksrace.." Jag hade hört det på radion men inte lagt det på minnet... Så vi stannade å kikade..


Dessa små tjejjer med kortkort som rusade..hmmm vad gör man inte för att få 100 000 kr att shoppa för, ja det var första pris!! Nästan så man blev lite sugen på att låna ett par pjuks.. Stannade bara å tittade på 1 race. Men Leia trivdes bra. Hon knallade runt där helnöjd iklädd sin DIVA tröja..passande! Lea hade slocknat i vagnen. Sen svängde vi in i gallerian å köpte en present åt Erika som fyller år imorrn! GRATTIS tjejjen..!! Hoppas du blir gla´ för presenten!!




Sen bar det av hemåt med pendeln å först då kände jag av lite i fötterna. En HEL dag ute! Å så skönt väder. Perfekt.




Väl hemma åt vi lite spaghetti å köttfärsås. När vi var klara så kom pappa John hem å med sig hade han Zargon. (kusin)




De lajjade med Leia ute på balkongen å jag gjorde caffe latte.


När Zargon satte Leia i gungan så hör å häpna.. stackarn somnade.. i gungan. HIHI! Stackarn! Så utmattad av dagens bravader! Men hon sov ju bara en 30 min på hela dan. Skruttan. Men höll ändå skenet uppe! Måste tyda på att hon med tyckte att dagen var skojsig. Så det var bara på me´ pysijamasen å till att fixa välling.




Ikväll är det dags för sista avsnittet av TOP MODEL. Å premiär avsnittet för PUSSYCAT DOLLS... Min dag alltså! Älskar sådana program!!




Imorrn är John ledig!! SKa se om vi hittar på nåt skoj.. om vädret tillåter!


Kram på er..




Inga kommentarer: