tisdag 27 januari 2009

powertraining

Det tränade jag igår! Å fy fasiken säger jag bara, Det var FÖR tufft för mig går tillbaks till low impact istället.

Men , det var igår! Idag när jag har hämtat L så ska vi baka lite tänkte jag, åhh vill ha nya ugnen nu så vi kan baka å frysa in massa goda saker. Vår ugn e inte sugen på att grädda jämt.. har ju ett antal år bakom sig... Nä nya ugnen ska bli väl invigd.

Recept på D vi ska baka idag:

Kanel Biscotti
100 gram smör eller margarin
2 ägg
1½ dl socker
5 dl mjöl
1½ tsk bakpulver
1 tsk malen kanel
Smält smöret, tillsätt kanelen, häll över i en skål och vispa ner äggen.
Blanda de torra ingredienserna och vänd ner det i skålen.
Blanda väl, ta upp degen och dela den i tre bitar.
Rulla varje bit till tre långa rullar (som bakplåten).
Grädda i 175 grader i 25 min.
Skär längderna i ca 1½ cm tjocka skivor, vänd dem
med snittytan uppåt och torka dem i ugnen 125 grader i ca 35 minuter.
Du behöver ej frysa in dem, de håller länge i glasburk med tätslutande lock.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Amen jisses vad smarrigt det lät!! MUMS!! När jag kommer hem från thailand kanske man kan få bli bjuden på en bulle eller två bakta i den nya ugnen? Köket ser jättefint ut av det man ser på bilderna! KRAM Nattie

Anonym sa...

Jag skall minsann också baka Biscotti det lät jättegott. Tack för titten igår och hoppas Du fick tag på en fin klänning till bröllopet! Min lille Oscar kommer jag att krama ihjäl den 21 februari skall bli så roligt att ha honom! Puss puss och krama Leia och Oscar och Dig och John från mamsen!!