fredag 4 maj 2007

utflykt till rådsparken...

I morse när vi vaknade så hade Emma.. (en i vår egna mammagrupp) skickat sms å föreslagit att vi skulle åka till rådsparken. Det fanns djur där som barnen kunde kika på. (åsnor,kaniner,en anka, getter och en kissekatt fanns)
En superbra idé! Leia tycker att det är tråkigt att bara vara här hemma i lekparken på dagarna..ja med!

Så det var perfekt! Älskar spontana ideér!! Vi tog tåget till huddinge å mötte upp Emma å hennes dotter Lea där. Vi åt lunch och därefter somnade bägge barnen, perfekt! Gick å strosade i lite butiker medans vi väntade in Erika å hennes son Seth. De kom strax efter ett.

Leia sov fortfarande när vi kom till parken..men vaknade efter ca 20 min. Skulle ju vara fint om hon sov under hela tiden vi var där. Skulle ju inte förvåna mig ett dugg. Men icke! Så det var ju bra. Alla barn strosade runt å tyckte nog att det var kul! Efter det kilade vi ner till lekparken å åt lite mellis.

Ca kl 16 började vi att masa oss hemåt!

Pappa John köpte pizza på hemvägen!! Jummie!!

Så nu ska jag slänga mig i soffan å smaska godis med gott samvete! Man mår ju bara så bra efter hen heldag utomhus!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

ALdrig hört talas om den parken?
By the way-kan du inte lägga upp länkar till dina favvo bloggar,jag vill ju också KIKA (så jag har dödskoll på vad du göööör)

Pyss o kram/Syrran

Anonym sa...

offcorse!!! (stavning...?)