tisdag 12 juni 2007

IDAG..

kan man annat än att älska den här tjejjen?


Leia vaknade inte förräns vid strax före 9 imorse.. mycket skönt tyckte jag..men kunde ändå inte slita mig från sängen på ett tag så Leia lajjade en stund på sitt rum. Sen började det vanliga... Bädda sängen, klä på sig själv å välja kläder till lilla damen, ner å fixa frulle.. medans Leia knallar omkring endast iklädd lilla linnet som hon sov i pga denna otroliga värmen som är på övervåningen.... Hon har förresten en såååå söt liten rumpa som tultar omkring! Hon var helt vild imorse bara rusade omkring å sa kost, kost, kost = frukost då..säkert 100 gånger.


När hennes flingor var slut så var det som vanligt dags för ...


- Men Leia du måste äta lite smörgås oxå inte BARA flingor.

hon tar en tugga å sen "tappar" hon den... å stäcker i samma veva fram sin skål som flingorna ligger i ...

- Meahh, meahh....


Kan man göra ngt annat än att fylla på..... Lill skruttan!!

Resten av dagen har vi typ bara lekt.. tog en promis till affären efter hennes sov stund å inhandlade mjölkl till kaffet samt till pannkakor imorrn...


Mor min ringde å frågade om jag ville ha ännu mera blommor..när jag sa nej tack sa hon:

- men så synd, jag som tänkte komma över med dom å kunna få träffa Leia lite osså me...


jag sa då:

- Men snälla mamma, du kan komma hit UTAN att ha ngt med dig....


Hon kom då hit med en påse innehållande... paket till lilla prinsessan.. Leia. Top till mig... å ett par hotta spets trosor.. synd för maken att han inte gillar spets...


Gulliga gulliga mamma!!! Tack snälla.


Till middag åt vi grillad fläsk karré med pommes å sallad...

Hon stannade å lade Leia för natten...tack igen!!


Pappa John åker till Tyskland imorrn med arbetet å blir borta tills fredag natt... snyft...


Har bokat upp mig rätt bra för de iallafall 2 dagarna... imorrn kommer Maddie å hennes ena dotter Mathilde å hälsar på å på torsdag ska jag upp till dagiset som Leia ska börja på å kika lite...



herrejösses vilket inlägg...


kram på er!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack själva det var så trevligt att vara där och leka med Lill-skruttan. Jag är så stolt över alla mina 5 barnbarn i olika åldrar. Det gäller bara att få hinna med dem alla och det vet jag att ni tycker jag gör. Om några år blir det mera Mormor och mera Mamma huvudsaken att vi alla är rädda om varandra då är Mamma lycklig! Puss o kram