onsdag 13 juni 2007

UNDERBARASTE GRANNE!!

Idag har Maddie å hennes dotter varit på besök.. kändes som ett snabbt men roligt besök. Tiden bara sprang. Men vi han dock avnjuta en lunch som blev pannkakor med sylt å glass.. Sen slocknade barnen en stund..


Senare på eftermiddagen när de hade gått, så sprang Leia som vanligt in på grannens baksida. Känns inte lika pinsamt när hon gör det l'ngre nu när grannen L å jag kommit varandra nära. Känns som om hon är en sådan person som man kan berätta allt för...


Häromdagen var jag, L å en annan granne T ute å tog en kvälls promenad på 2,5 timma!!!! utan barn. Så himla skönt att bara gå å babbla på. Några kvällar innan var det bara jag å L som begav oss ut. Efter promisen bestämde vi oss för att spela lite Yatzy å dricka lite gott. Sagt å gjort... tog längre å längre tid för oss att se alla prickar på tärningarna... Blev både mörkare å tommare i glasen... Kl 02.30 kom jag i säng den kvällen/natten. Men känns bara som om jag har haft sån tur att vi valde att flytta just hit å att få en sån helt fantastisk granne!! Tack för allt L!! Å som ketchup på korven...eller nåt. Imorrn är jag å leia inbjudna på middag hos dom (John är ju i Tyskland)



Så jag ska ner till C imorrn å inhandla en flaska rött å en vitt å ta med mig... gott till maten.. om inte EFTER maten när barnen sover.
Så ikväll är första natten solo.. leia fick jag i säng vid ca 20. Min lilla pussgurka e så stor! Får en chock varje gång när jag ser henne sova....






Och ikväll e det mitt nya favvis program.. ja eller ETT av alla...
kl 22.00 på tv3

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej igen ;-) Tusen tack för de nya bidraget till sagan!! Skulle gärna vilja lägga till dej till min länklista om det går för sej... Krams.

Anonym sa...

Hej lilla gumman, blir så glad att kunna följa er om en på avstånd ibland. Roligt med Din nya granne det är bara att gratulera och lyckönska. Ha en jättemysig kväll och hälsa från Mommo (Jag har ju pratat med dem tidigare och de ser så rara ut!))

Therese sa...

Malin. Du får absolut läggat till mig på din lista

kram

Anonym sa...

Tycker oxå det är lite roligt att se! Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jag blir rörd till tårar(på riktigt)...vilka gulliga ord!!! Är jätte glad över att ni flyttat hit och att vi har fått lära känna dig o din familj.

Du får väl snart försöka vinna tillbaka titeln...

kram L ("bästa grannen":)

Therese sa...

hihi. kul att du hitta hit!!

E me supergla... som mitt inlägg intygar.. att ha lärt känna ER.

Ska absolut vinna tillbaks titeln.... bästaste bästa grannen.. kraaam!