onsdag 15 augusti 2007

Igår kom tårarna....


Igår kände jag en klump i halsen när jag skulle lämna Leia på dagis. Det gick inte att hålla inne, tårarna rullade ner men jag skyndade därifrån så inte Leia skulle se, hon har ju så kul!
Tog med mig en filt å la mig på gräsmattan utanför badhuset som finns en bit ifrån. Så fort jag kom dit så kännde jag hur skönt det var att bara koppla av, å veta att Leia leker å har kul. Dröjde inte länge innan de 2 timmarna var över å det var dags att hämta henne.
Allt hade gått super å hon hade ätit massor me lunch (fiskbullar). Bra bra! Så fröken ANN sa att Leia kunde stanna till kl 13 imorrn (dvs idag onsdag) Villket betyder att hon ska sova kvar där efter lunchen.
Ska bli spännande att höra när jag ska hämta henne hur det har gått.






Nu måste jag börja röja hör hemma, Sa igår till mig själv att jag skulle städa här hemma idag...



Mycket skönare att bara sitta framför datorn å njuta av lugnet... hmm nepp upp å hoppa!!!






4 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla gumman nu kom tårarna från Mommo bara jag läser att Du grät! Varför är vi så skapta!? Puss på Dig Du vet att det går så bra som vi alla är glada för! Längtar efter lilla gumman! Krama henne från mig!

Anonym sa...

Ja de är tufft som fasen i början, känns som man blivit av med en kroppsdel eller nåt... Tror de e samma för alla mammor å pappor. Man får trösta sej med att de oftast har dökul där, och att de får en massa goa minnen med kompisar och från "dagis" tiden. Jag har MASSOR med myziga minnen från tiden då jag var ett litet dagistroll. Vi är faktiskt så duktiga här i vår familj, vi har lärt oss att säga FÖRSKOLA, mina ungar vet inte vad dagis e knappt. Kramiz från oss.

Anonym sa...

Hej! Kan kännas ibland när man lämnar dem men samtidigt är det underbart med lite tid utan barn, om man vet att de har det bra och trivs vill säga. Ha det bra.

Anonym sa...

Blää...
Mathilde börjar på onsdag, det är Mathias som tar inskolningen för jag börjar ju att jobba på måndag. ÅNGEST blandat med en viss lättnad. Känslorna åker berg-och dalbana.

STORA kramar till er 3
Maddie